top of page

Integrisane komunikacije - da ili da?

Writer's picture: Marko VidovicMarko Vidovic

Updated: Apr 8, 2024

U eri u kojoj dominiraju cancel kultura i drugi izazovi, neprocenjiv je značaj integrisane komunikacije i za brend poslodavca i za ukupni korporativni brend i identitet. Komunikacioni prostor se dramatično promenio, a društvene mreže velikom brzinom pojačavaju i pozitivna i negativna osećanja.


Upravljanje reputacijom je nikad složenije, te u tom kontekstu, održavanje kohezivne i konzistentne poruke na svim kanalima postaje od ključnog značaja za sve organizacije.


Integrisane komunikacije služe kao svojevrsni štit. U današnjem digitalnom dobu, jedan pogrešan korak ili pogrešna komunikacija može dovesti do ozbiljnih posledica.

Integrisane komunikacije služe kao svojevrsni štit. U današnjem digitalnom dobu, jedan pogrešan korak ili pogrešna komunikacija može dovesti do ozbiljnih posledica. Usvajanjem integrisanog pristupa komunikaciji, organizacije mogu da obezbede da njihove poruke budu usklađene i koherentne u svim komunikacionim tačkama. Ova doslednost minimizira rizik od pogrešnog tumačenja ili nesporazuma, smanjujući verovatnoću da budete meta cancel-ovanja.


Štaviše, integrisane komunikacije omogućavaju organizacijama da se proaktivno bave izazovima. Tokom kriza ili situacija kada je brend izložen negativnom publicitetu, dobro koordinirana strategija komunikacije može ublažiti uticaj i zaštititi reputaciju brenda. Integracijom internih i eksternih komunikacija, organizacije mogu brzo da šire tačne informacije, upravljaju očekivanjima zainteresovanih strana (zaposleni, kupci, dobavljači, partneri) i pokažu odgovornost i transparentnost,

čime efikasno upravljaju posledicama krize i čuvaju svoj korporativni brend i identitet.


Pored toga, integrisane komunikacije neguju autentičnost i poverenje — ključnu valutu na današnjem skeptičnom tržištu. U doba u kojem potrošači i zaposleni zahtevaju transparentnost i etičko ponašanje od brendova, nedoslednost ili nepovezanost između brenda poslodavca i korporativnog brenda mogu narušiti poverenje i kredibilitet. Usklađivanjem poruka, vrednosti i akcija u svim komunikacijskim kanalima, organizacije mogu da izgrade autentične i smislene odnose sa svim zainteresovanim stranama, negujući privrženost čak i kada “ide po zlu”.


Osim toga, integrisane komunikacije omogućavaju organizacijama da efikasno ispričaju svoju priču usred buke i nereda digitalnog doba, prouzrokovanih obiljem informacija i kratkom i površnom pažnjom.


Prvi korak ka tome jeste da svi koji na bilo koji način šalju poruke u ime brenda sednu za isti sto i međusobno se povežu. Iscrtavanje tvrdih linija odgovornosti I zaduženja između departmana dovelo je do toga da su međusektorske saradnje na vrlo skromnom nivou. To se najčešće uočava u doba kriza (malih I velikih), kada je glavni fakus da se prvo utvrdi ko je kriv (u prevodu, da nismo “mi” krivi, već “oni”), zaboravljajući da brend, naročito u krizi, “ne trpi” podelu na mi i oni.


Jedna dobra, sveobuhvatna strategija integrisanih komunikacija bi za početak stavila brend u glavni fokus, omogućila međusobno usklađivanje planova i poruka, i definisala ko, šta, kada i kako radi u različitim situacijama.

Comments


Prijavi se za mesečni newsletter

Hvala na prijavi!

© 2024 by Vidmark Communications

bottom of page