top of page

Šta marketing i HR timovi mogu da nauče jedni od drugih

Writer's picture: Marko VidovicMarko Vidovic

Updated: Apr 17, 2024

Oblasti ljudskih resursa (HR) i marketinga mogu se u velikoj meri činiti različitim, ali postoji obilje znanja i strategija koje mogu naučiti jedni od drugih. Podstičući saradnju i učenje, HR i marketing profesionalci mogu da iskoriste svoju ekspertizu kako bi podstakli organizacioni uspeh i unapredili iskustvo zaposlenih.


HR Marketing Vidmark

 

Šta HR može da nauči od marketinga:


  1. Brendiranje i kreiranje poruka: Marketari se ističu u kreiranju ubedljivih narativa o brendu i poruka za privlačenje i angažovanje kupaca. HR može da nauči od marketara kako da primeni slične tehnike na brendiranje poslodavca, promovišući vrednosti i kulturu organizacije, kako bi privukao talente i podstakao engagement zaposlenih.

  2. Pristup orijentisan na kupca: Marketari daju prioritet razumevanju potreba i preferencija svoje ciljne publike kako bi pružili personalizovano iskustvo. HR može usvojiti sličan pristup usredsređen na kupca tako što će zaposlene tretirati kao interne klijente, prilagođavajući programe i HR inicijative da zadovolje njihove jedinstvene potrebe i preferencije, što na kraju dovodi do zadovoljstva i zadržavanja zaposlenih.

  3. Analitika: Marketing se u velikoj meri oslanja na analitiku, odnosno merenje učinka kampanje, praćenje ponašanja kupaca i optimizaciju strategija. HR može da iskoristi alate i tehnike za analizu podataka kako bi stekao uvid u angažovanje zaposlenih, učinak i fluktuaciju, omogućavajući donošenje odluka zasnovano na podacima.

  4. Tehnologija: U današnjem digitalnom dobu, marketari koriste content marketing i digitalne platforme da bi stupili u kontakt sa kupcima i izgradili lojalnost brendu. HR može da primeni slične taktike digitalnog marketinga kako bi poboljšao komunikaciju, saradnju i angažovanje zaposlenih, koristeći tehnologiju za stvaranje virtuelnih zajednica, deljenje relevantnog sadržaja i olakšavanje razmene znanja među zaposlenima.

Šta marketing može da nauči od HR-a:


  1. Employee advocacy: HR profesionalci razumeju važnost uključivanja zaposlenih u izgradnju snažnog brenda poslodavca i privlačenje talenata. Marketinški stručnjaci mogu naučiti od HR-a kako da osnaže zaposlene da postanu ambasadori brenda, koristeći svoju mrežu kontakata i stručnost da bolje plasiraju marketinške poruke i poboljšaju kredibilitet i autentičnost brenda.

  2. Izgradnja odnosa: HR je vešt u negovanju smislenih odnosa sa zaposlenima, poverenja i podsticanju angažovanja i lojalnosti zaposlenih. Marketari mogu imati koristi od stručnosti HR-a u izgradnji odnosa primenom sličnih principa u upravljanju odnosima sa klijentima, naročito negovanjem dugoročnih veza.

  3. Razvoj talenata: HR ulaže u razvoj talenata i programe obuke kako bi maksimizirao potencijale zaposlenih. Marketari mogu naučiti od HR-a kako da daju prioritet razvoju zaposlenih i kontinuiranom učenju, podstičući kulturu inovacija i prilagodljivosti koja na kraju krajeva pokreće marketinšku kreativnost.

  4. Raznolikost i inkluzija: HR podržava inicijative kojima se promoviše raznolikost kako bi stvorio inkluzivniju kompanijsku kulturu koja podržava različitosti i promoviše pripadnost. Marketari mogu da iskoriste stručnost HR-a u ovoj oblasti kako bi razvili inkluzivnije marketinške kampanje koje se obraćaju različitim ciljnim grupa i podstiču afinitet brendu. poslodavca.

Brendiranje poslodavca je oblast u kom se “direktno sudaraju” HR i marketing. Za uspešnu izgradnju pozitivnog i jakog brenda poslodavca od krucijalne je važnosti da se departmanske razlike ostave po strani i usmeri pažnja na stvaranje funkcionalnih employer branding projektnih timova, koji će za početak kreirati zajedničku bazu znanja, a potom razvite uspešne prakse.

68 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Prijavi se za mesečni newsletter

Hvala na prijavi!

© 2024 by Vidmark Communications

bottom of page